fredag 26. mars 2010

Dagens Yatzy-triks #3

Skaff deg proviant (i form av brikker) allerede etter første kast.

Man bør være pragmatisk når man spiller Yatzy, og ikke la seg rive fullstendig med.

Slår du to firere, to femmere eller to seksere på første kast? Vær lur, skriv det ned og sop til deg to brikker. Hvis du så i neste kast skulle få en litt halvdårlig hytte etter ett kast, så sett det på blokka og få ytterligere to brikker. Nå står du bedre rustet til å begynne det harde og putlete arbeidet med å skaffe deg bonus.

Dagens Yatzy-anekdote: Min venninne (la oss kalle henne A.) nekter å ta til takke med noe som helst annet enn par i seksere.

Er det noen som er enige eller uenige? Kom gjerne med kommentarer!

2 kommentarer:

  1. Jeg er desverre ikke i stand til å kommentere da mitt yaztystrategi hittil i livet har bestått i å øve mye på kaste bra, skaffe et altfor flott hus og stor straight mens jeg glemmer å konse på bonus.

    SvarSlett
  2. Men spørsmålet er: Har du en god hånd? Den (ergelige) sannheten er jo at noen bare slår i vei, og allikevel vinner ... (håpet mitt er at sånne som jeg vinner i det lange løp.)

    Takk for kommentaren! <3

    SvarSlett