tirsdag 30. mars 2010

Dagens Yatzy-triks #6

Når hus og tre par kommer trillende, bør du straks skrive ned!

Tre par og hus kan gi masse poeng, henholdsvis 30 og 33. Når man nærmer seg slutten av spillet, og gjerne har brukt opp både tre like og to par, kan det imidlertid være både vanskelig og risikabelt å bruke kast på kast på å få akkurat tre par og hus. Det er fordi man satser på å få bare to og to (og to) like / tre og tre like. Og hva kan du bruke to og tre like til? Ikke stort, for å være brutalt ærlig. (Tårn er mer kurant, for det inneholder fire like, og kan utvikle seg til både fem like og yatzy.)

Mitt triks er derfor: Tenk deg om før du satser på tre par eller hus. Slumper du til å få hus eller tre par, så før det opp!

I morgen kommer det siste Yatzy-trikset i denne omgang! Da skal jeg skrive om det å skrive ... lønner det seg å være den som fører poeng? I tillegg blir det en liten oppsummering av gode Yatzy-triks.

Er det noen som har vunnet (eller tapt) mye i Yatzy i det siste? *spent* Del, da vel! Kom også gjerne med tre par- og huskommentarer.

2 kommentarer:

  1. Jeg er en konservativ yatzyspiller (5 terninger), men jeg synes det er morsomt å lese nymotens maxi-yatzy-info. :)

    SvarSlett
  2. Nymotens. :knegger:
    Jeg synes maxiyatzy er _så_ mye morsommere, men vanlig Yatzy er bedre enn mye annet, for å si det sånn! Takk for kommentar! :):)

    SvarSlett